maandag 23 april 2012

Olifantensuperkleed


De hele week naar uit gekeken...
ja, ofwel mis ik gewoon een superleuk handwerkmarktje dichtbij
 ofwel
zijn ze jammer genoeg veel te ver af.
Tis nu niet dat we hier op het einde der wereld wonen,
maar laat nu het evenement van het jaar in Gent zijn doorgegaan.

Enfin, ik was dus op 1 vierkante meter in Hasselt.
Kocht 1 stofje bij rakketak, ok 2 dan
en maakte toch niet meteen toen ik thuis kwam er een heus Olifantensuperkleed van.

Ok, ik mag niet liegen, mijn lieve naaimama gaf me zowaar naailes, knipte en speldde de hele handel en gaf van heel dichtbij instructies.

Maar toen was de tijd om, naaimama moest nog ergens ander heen, en liet ze me aan mijn lot over met 
oh ja, het moeilijkste onderdeel der olifantenkleden... den biais!

ok, ik mag ook niet overdrijven, ze speldde ook hier de hele rimram aan het kleedje.
En zie hierboven het resultaat.
De drukknopen vond ik op het stoffenspektakel en zijn de hemel op aarde voor een knoopsgatnitwit als ik. Ha, en zo gaat het dus ook.
Helaas, kleed momenteel te groot, of ons poppemie te klein.
Alle chance dat kinderkes groeien ;)



 Hier linksboven ziet u de toch nog wel bescheiden buit van 1m2.
En bij deze ben ik ook in het bezit van een stempel van ons Karen.
Tevens kan u nog een supersnelklaarwintermaaksel aanschouwen...nl de sjaal.
Heel rap klaar en net te klein, maar als het koud is doen we het kind alles aan eh.


Tenslotte maakte we hier nog een pamperzakje a la eloleo.
Correctie: we... ik maakte een pamperzakje
ja ja, helemaal alleen
En als we stoefen over ons eigen dan meteen ook een misbakselke der bij gooien,
om met onze voetjes terug op de grond te komen.
Het rode viltritstasje is natuurlijk het misbakselke.
Rits helemaal verkeerd aangenaaid, desalnietemin gaat het ding wel open.

Zo, en u dacht dat we hier niks aan het doen waren.
Ik help toch graag misverstandekes de wereld uit.

9 opmerkingen:

  1. hoi,

    Wat een gaaf jurkje. En nu maar hopen dat de kleine meid er snel in past.
    Het luieretuitje vind ik ook heel leuk geworden. Handig zijn die dingen he?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gy zijt wel een snelle hé! Bij mij duurt het maanden -na het kopen van stof- tot dat ik er iets mee maak. Ik moet zeggen, het kleedje valt hier in de smaak :) Ik wil ook wel zo iets leren maken! En ja, natuurlijk ook leuk dat de stempel er op staat, dank je wel! :D lief van je!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo'n leuk jurkje, vroeg of laat past ze er wel in, zelfs in het najaar met oranje broekkousen en souspull lijkt me helemaal tof! Pamperzakje ook leuk en sjaaltje past straks ook wel voor de poppemie en 't misbaksel lijkt helemaal geen misbaksel tussen al die prachtige dingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Keitof dat olifantenkleedje. Ook tof om u eens in het echt gezien te hebben. En zo'n schattig kindje dat gij hebt, met zo'ne mooi naam :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk kleedje. Heb dat stofje hier ook nog liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, leuk om te zien in wat de stof nu uiteindelijk verwerkt is. Echt supermooi, dat kleedje!

    BeantwoordenVerwijderen