donderdag 17 maart 2011

Een nief machien!

Ik moest en zou er voor gaan...
De winkel ging om 09.00 uur open en juffrouw blond ongeduld stond er al om 08.50u.
(Natuurlijk ook omdat ik nog moest gaan werken.)
Tesamen met nog 10 (?) andere mensen die hetzelfde wilden als ik, allezins dat dacht ik toch...
Maar de populatie bekijkend, leek het me toch straf dat zij allen voor zo een naaimachientje kwamen.
Oude vrouwkes, twee opaatjes,... misschien dan die andere dames die met hun karretjes de glazen deur van de aldi wouden rammen toen de verkoopster eindelijk, na veel grommen en morren van het omstaande publiek (waar ik niet bij hoorde) de deuren opende.

Maar nee, iedereen ging rustig zijn eigen wegje naar de bussen fruitsap of  de zakjes chips, een enkeling bekeek de promoties, maar nee, niemand kwam voor de naaimachientjes...

En toen, toen heb ik mijn slag geslagen en sinds vorig jaar september of oktober ben ik in het bezit van dit nief machientje. Waar ik welliswaar nog maar 3x op genaaid heb owv een zeer aanwezig beebje!
Maar nu, nu de tripjes naar meneer WC drastisch in frequentie verlaagd zijn, nu zal mijn nief machientje haar radertjes mogen smeren...

Afscheid nemen van het oude stikbeesje was niet moeilijk, het heeft een mooie thuis gekregen bij een vriendin die waarschijn nog veel beter kan naaien dan ik.

1 opmerking: