vrijdag 11 maart 2011

Knisperdiertjes! Tutorial

Een heel tijdje geleden zag ik het dochterje van vrienden met kleurrijke beestjes spelen.
Een klein zakje gevuld met de dieren van afrika, handig om mee te nemen en vooral leuk om mee te spelen.
Merk of winkel van afkomst: Oxfam.
Elke winkel in de buurt bezocht, maar nergens meer te vinden.
Aangezien er hier nu zelf een klein beebje op komst is, heb ik gewoon zelf een poging gewaagd.
Resultaat: knisperdiertjes van vilt

Wat heb je nodig?

leuke kleurtjes vilt
labeltjes, lintjes
kussenvulsel
doorschijnende inpakfolie

1. Teken, print, google,...een eenvoudige tekening van dieren
2. Teken het dier over op je vilt, zorg dat je vilt dubbel ligt, zodat je het diertje kan uitknippen en 2 dezelfde diertjes hebt.
3. Draai de kanten met de pentekening tegen elkaar
4. Leg een strookje inpakfolie tussen de twee vilten diertjes
5. Plak je labeltje op de inpakfolie op de plaats waar je wil dat het staartje of labeltje terecht komt.
6. Naai de twee vilten diertjes met de folie en het labeltje aan elkaar, laat wel een opening!
7. Vul het diertje met beestjesvulling, kussenvulling, rijst,...
8. Naai de opening zorgvuldig toe.

en je knisperbeestje is klaar! 

Ik maakte er nog een leuk beestenzakje bij om de hele dierentuin in te vervoeren :)
Maar voor zo een zakje vind je vast wel een leuke tutorial van de dames in de rechterkolom.

7 opmerkingen:

  1. een leuk en snel idee! Misschien iets om aan te beginnen, kwestie van op voorhand te werken met die baby-boommende wereld rondom mij ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuk, ik krijg direct zin om zelf aan de slag te gaan als ik je vrolijke kleurtjes zie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die zijn echt wel goed gelukt!! (daarom dus vilt nodig :-) ) xx ELke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vilt is zalig! Daar zal dat beebje wel veel plezier aan beleven. Gefeliciteerd, trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat leuk! mooi idee om kado te geven. deze ga ik onthouden :) thanks for the tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb nog een tip. Je kan je tekening op vilt zetten, maar er iets ruimer rond knippen. Dat naait veel handiger en achteraf knip je overtollige randen weg.
    Meer tips op starttosew.blogspot.com

    Je idee is prachtig. Ga ik ook doen.

    BeantwoordenVerwijderen